ماه رجب
ماه رجب از ارزش و شرافت بسيار بالايي برخوردار است و اين شرافت
و ارزش بدان دليل است كه اين ماه يكي از ماههاي حرام و يكي از
زمان هاي ويژه دعا است. در اين ماه پر فضيلت روزه و شب
زنده داري بسيار مورد تاكيد و سفارش قرار گرفته است.
ازرسول خدا روايت شده است : ماه رجب ماه بزرگ خداست
و ماهي در حرمت و فضيلت به آن نمي رسد و رجب ماه خداست
و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است.
ايام البيض
روز سيزدهم رجب اول ايام البيض است و ثواب بسياري براي روزه
اين روز و دو روز بعد وارد شده است . اين روز مقارن است
با ولادت با سعادت حضرت علي (ع) در ميان خانه كعبه معظم.
روشهای افزایش دقت و تمرکز حواس دانش آموزان
دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. افرادی که دقت بالایی دارند معمولا حافظه بهتری هم دارند . دقت یک مهارت است و می توان مانند هر مهارت دیگری آن را تقویت کرد.
تمرکز یعنی حفظ و نگهداری.لذا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس، یادگیری صورت نمی گیرد. تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند.وکسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.فراموش نکنیم که تمركز كارایی حافظه را افزایش می دهد.
تمركز باعث می شود بر افكار مزاحم مسلط شویم .تمركز حواس باعث تقویت هم اراده می شود ، تمركز و اراده رابطه ای مستقیم با یكدیگر دارند . افراد دقیق اراده خوبی هم دارند
دقت به معنی توانائی حفظ توجه از طریق حواس پنجگانه است. بیشترین حجم ورودی اطلاعات از طریق حس بینائی (۷۵ درصد) رخ میدهد، لذا تقویت حس بینائی، امری بسیار مهم است.
مراحل یادگیری(فرایندهای روانی پایه):1- دقت 2–ادراک – 3-حافظه
1-دقت (توجه): اولین مرحله یادگیری است .دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز.
انواع دقت: دقت بینایی-دقت شنوایی-دقت بویایی-دقت چشایی-دقت لامسه .
سهم حواس در یادگیری ،عبارتند از بینایی(75%) و شنوایی(13%) 6% بویایی -3%چشایی 3-%لامسه.
لذا اکثر کودکان در دقت بینایی ودقت شنوایی مشکل دارند. در مراکز یادگیری بیشترین تاکید بر این مرحله صورت می گیرد زیرا ابتدا دانش آموز باید دقت داشته باشد تا بتواند به مراحل بعدی یادگیری برسد.
دقت بینایی:یعنی تمرکز بر آنچه که می بیند.
دقت شنوایی:تمرکز کافی بر آنچه که می شنود.
2-ادراک(درک وفهم): دومین مرحله یا فرایند یادگیری است .ادراک یعنی ثبت داده های حسی بطور معنا داری در مغز.ادراک هم مانند دقت می بایستی در کلیه حواس صورت گیرد ولی در مسئله آموزشی دو حس بینایی وشنوایی بیشترین نقش را دارند لذا در مرکز اختلالات بر ادراک بینایی وادراک شنوایی تاکید زیادی می گردد.
ادراک شنیداری: کودکان مبتلا به مشکلات یادگیری از نظر شنیدن مشکلی ندارند ولی در تفسیر آنچه که می شنوند دچار مشکل هستند.
ادراک دیداری: کودکان دارای مشکلات یادگیری در تفسیر آنچه که می بینند دچار اشکال هستند.
3-حافظه: یعنی توانایی بخاطر آوردن اطلاعات تازه آموخته شده. حافظه تقریباَ در تمام یادگیریها نقش اساسی دارد.حافظه نیز شامل کلیه حواس می شود ولی بیشترین تاکید بر حافظه بینایی وحافظه شنوایی است.
انواع حافظه: حافظه حسی(بینایی-شنوایی و...)-حافظه کوتاه مدت: در یافت اطلاعات برای مدت کوتاه .فقط یک دقیقه مطالب را نگه می دارد(9-5) کلمه یا عددرا در ذهن برای مدت کوتاه نگه می دارد-حافظه بلند مدت: دریافت اطلاعات در ذهن برای مدت طولانی.
حافظه بینایی: توانایی کودک در بخاطر آوردن کلمه ها-اشیاء و...
حافظه شنوایی:توانایی کودک در بخاطر سپردن ، به یاد آوردن وتکرار صحیح آن چیز یا چیزهایی که شنیده است.
علل بی دقتی و حواسپرتی
1-حواس پرتی درونی و ذهنی:مانند:
- مشغله ذهنی دانش آموز. شامل مواردی از قبیل: درد، رنج، غم وغصه
-اضطراب و نگرانی
- گرسنگی و تشنگی
- ترس و خشم و شادی .
-بیماریها و....
-بی علاقگی به موضوع
- فشارهاى روانى
- ناراحتی های جسمی و روحی مادر در قبل ،هنگام و بعد از زایمان تاثیر مستقیمی بر دقت فرزند دارد.
2-بی دقتی و حواس پرتی بیرونی و محیطی:
*سردی و گرمی هوای کلاس.
*نور شدید و نور ضعیف،
*صداهای ناهنجار،
*روشن بودن رسانه ای صوتی و تصویری و...
* گاهى برخى حوادث و اتفاقات، فضاى روانى فرد را دچار اختلال مىكند .
*در برخی موارد فرد احساس نیاز به موضوعی ندارد و این باعث عدم تمرکز او نسبت به آن موضوع می شود .
*در برخی موارد تکالیف سنگین باعث عدم تمرکز حواس دانش آموز می گردد.
*اغتشاشات فکری خانواده مانند: مشکلات ارتباطی ،اقتصادی و اجتماعی واعتیاد والدین (باعث میشود که کودک ویا نوجوان به این موضوع فکر کند)...
*کمبود محبت و نشاط در خانواده
*احساس نا امنی.
*توقعات بیش از ظرفیت از کودک .
*مقایسه کودک ونوجوان با سایر همسالان
راههای افزایش دقت و تمرکز حواس
-تهیه لیست و یادداشت برداری کارها و تکالیف مربوطه که توسط معلم ارائه می شود.
-خستگی زیاد موجب عدم تمرکز است لذا کمی استراحت لازم است
- ازروانشناس و مشاور کمک بخواهید
-زمانی که دانش آموز دقت میکند او را تشویق نمایید و پاداش دهید
- از روشهای مختلف تدریس استفاده کنید.
-معلم میبایستی جهت افزایش دقت کودکان از مطرح کردن مطالب تکراری خودداری نموده و موضوع را عوض کند و از روش دیگری کمک بگیرد.
-نحوه نشستن دانش آموز در کلاس درس بر تمرکز وی موثر است.لذا مراقب باشید که دانش آموز در هنگام ارائه درس و.. سرش را به حالت خوابیده روی میز نگذاردو صاف و درست بنشیند.
-اگر مطالب بصورت شعر و یا ریتمیک باشد موجب تقویت دقت دانش آموزان میشود.
-نظم داشتن در امور تحصیلی بر تمرکز حواس می افزاید.کودکانیکه بی نظم هستند ،دقت کمتری هم دارند.
- به دانش آموز کم دقت مسئولیت داده و او را در کارهای گروهی شرکت دهید تا بدینوسیله برخی مطالب را از دوستان خود فرا بگیرد.
-اعتماد بنفس د انش آموز را با تشویق کردن افزایش دهید.
-خواب و غذای کافی در افزایش تمرکز حواس تاثیر فراوان دارند.لذادانش آموزان خواب آلود و یا گرسنه وحتی تشنه، کمتر به درس توجه می کنند .
-سعی کنید اضطراب و افسردگی دانش آموزان را از بین برده و روحیه آنان را تقویت نمایید.زیرا استرس و افسردگی بر یادگیری اثر منفی می گذارد.
-ورزش و بازی موجب افزایش دقت کودکان می شوند.
- اگر مطالبی که تدریس می شوند همراه با تصویر باشند برمیزان یادگیری دانش آموزان تاثیر فراوان دارند.
-معلم میبایستی در دانش آموزان ایجاد انگیزه نماید.زیرا نداشتن انگیزه از علل بی دقتی است .
- خنده باعث آرامش ونیز تمرکز حواس می شودو باعث می گردد که دانش آموزان سریعتر یاد بگیرند و بیشتر دقت نمایند.
-نوشتن با قلم، طبیعی تر وبهتر از تایپ کردن است .لذا در تکالیفی که به دانش آموز داده میشود این موضوع حتما رعایت گردد .
-تصورات منفی و خیالپردازیها میزان دقت کودکان و نوجوانان را کاهش می دهد.
- معلم با طرح سئوال های مختلف برقدرت تفکر وافزایش دقت دانش آموزان نقش بسزایی دارد.
- از دانش آموزان بخواهید در هنگام خواندن مطلب زیر آن خط بکشد و یا انگشت خود را زیر کلمات بگذارد و شمرده بخواند.
- علاقه داشتن نسبت به موضوعی سبب تمرکز می شود.
تمرینات پیشنهادی
*تعدادی مهره های رنگی تهیه کرده وابتدا مهره ها را روی میز بریزید تا کودک بی دقت به آنها نگاه کند چند مهره را کم و یا زیاد کنید و از کودک بخواهید که به شما بگویید چه تغییری رخ داده است؟
*از دانش آموز بخواهید تصاویر ناقص را کامل کند.
*به دانش آموز دو تصویر مشابه( که فقط در برخی جزییات با هم متفاوت هستند) نشان دهید و از او بخواهید تفاوت آنها را بگوید.
*از دانش آموز بخواهید با استفاده از نقشه ،محلهایی را که از او می پرسید به شما نشان دهد.
*نخ کردن مهره های رنگی بصورت یکی در میان و...
*از دانش آموز بخواهید جملات ناقص را به دلخواه خود کامل کند.مثال: من دیروز............
*بریدن شکلهای مختلف و چسباندن تصاویر توسط دانش آموز.
* چند وسیله کمک آموزشی و... را به کلاس بیاورید و به دانش آموزان نشان دهید سپس از دانش آموزی که بی دقت است بخواهید تا چشمانش راببندد و اشیاء را لمس کند ونام اشیاء را به شما بگوید.
* افزایش دقت و تمرکز با گوش دادن به صداهای مختلف و یادداشت کردن آنها توسط معلم روی تابلو.
* استفاده از مجموعه بشنو و پیدا کن جهت تقویت حافظه شنیداری ،افزایش دقت .
*استفاده از اعصاب سنج: پرورش دقت وتوجه ،هماهنگی چشم ودست
* استفاده از مینی بسکتبال تقویت دقت و،هماهنگی چشم ودست .
* استفاده از دارت جهت هماهنگی چشم ودست ودقت.
*چند تصویر به دانش آموز نشان دهید و سپس آنها را پنهان کنید واز دانش آموز بخواهید به شما بگوید چه دیده است؟
* کلماتی را از متن دروس تهیه کرده و از دانش آموز بخواهید برای آنها تشدید ویا سرکش و...بگذارد.
* متنی را تهیه کنید و نقطه های کلمات آن را بردارید و از دانش آموز بخواهید نقطه ها را بگذارد.این کار را هم روی تخته کلاس می توانید انجام دهید و هم بصورت تایپ می توانید در اختیار دانش آموزان قرار دهید.
* از دانش آموز بخواهید جملات در هم ریخته را مرتب کند.
* از دانش آموز بخواهید کلماتی را که بیان می کنید بعد از شما تکرار کند.مثال: خانه-میز-لباس(مثال عددی: 6-8-9
سپس کلمات را کم کم به 7 کلمه و یا 7 عدد برسانید .(جهت تقویت دقت و حافظه).
* نوشتن صداهای اول و یا آخر کلمات و جمله سازی با آنها.مثال: آب صدای آخر آن (ب) است و دانش آموز میبایستی مثلا بنویسد(بار).وسپس با آن جمله بسازد.
* چشمان دانش آموز را ببندید و از سایر دانش آموزان بخواهید او را صدا بزنند.کودک می بایستی به طرف جهت صدا برود.
*چند تصویر را بصورت مرتب روی میز بچینید و سپس از دانش آموز بخواهید با دقت به آنها نگاه کند وچشمانش را ببندد.سپس جای یک و یا دو تصویر را عوض کنید تا دانش آموز به شما بگوید جای کدام تصاویر عوض شده است
* از دانش آموز بخواهید نام اشیاء داخل کلاس ،نام مدیر و معاون مدرسه،نام چند نفر از دوستان،آدرس و تلفن منزل،شماره تلفن همراه پدر دانش آموز،و...را برای شما بنویسد.
* تصویری را به دانش آموز نشان دهید و سپس آن را پنهان کنید.دانش آموز میبایستی جزییات تصویر را برای شما بگوید
*کلماتی را به دانش آموز دهید و از او بخواهید حد اقل 3 جمله برای آن بنویسد.
* شمارش معکوس توسط دانش آموزان ویا برعکس حرف زدن مثل:این زنگ علوم داریم=داریم علوم زنگ این
* زمانی که تمرکز دارند آنها را تشویق کنید.
* چند جمله روی تابلو بنویسید و یک کلمه اضافه هم در آن بنویسید و از دانش آموزان بخواهید که کلمه اضافی را پیدا کنند مانند:زنگ بعد روز ریاضی داریم.کلمه اضافی (روز) است
*خلاصه نویسی و تعریف مطلب ویا داستان توسط دانش آموز.
*لبخوانی کلمههایی را که معلم بصورت شمرده بیان می کندتوسط دانش آموز.اگر این کلمات از وسایل داخل کلاس باشند بهتر است
* نوع پوشش و لباس دانش آموزان نیز بر ضعف دقت آنان موثر است مثلا پوشیدن لباسهایی که جلوی تحرک دانش آموز را میگیرد و یا لباسی که خیلی تنگ و یا خیلی گشاد است.
*محرک های محیطی که باعث حواس پرتی شما می شوند را حذف کنید.مانند بستن پنجره و درب کلاس و...
* معرفی دانش آموزان به مراکز مشکلات ویژه یادگیری شهرستان مربوطه.
دقت کنید!در این تصاویر،چند تصویر پنهان می بینید؟
سبکباران ساحل ها
لب دریا، نسیم و آب و آهنگ،
شكسته ناله های موج بر سنگ.
مگر دریا دلی داند كه ما را،
چه توفان ها ست در این سینه تنگ !
***
تب و تابی ست در موسیقی آب
كجا پنهان شده ست این روح بی تاب
فرازش، شوق هستی، شور پرواز،
فرودش : غم؛ سكوتش : مرگ ومرداب !
***
سپردم سینه را بر سینه ی كوه
غریق بهت جنگل های انبوه
غروب بیشه زارانم در افكند
به جنگل های بی پایان اندوه !
***
لب دریا، گل خورشید پرپر !
به هر موجی، پری خونین شناور !
به كام خویش پیچاندند و بردند،
مرا گرداب های سرد باور !
***
بخوان، ای مرغ مست بیشه ی دور،
كه ریزد از صدایت شادی و نور،
قفس تنگ است و دل تنگ است، ورنه
هزاران نغمه دارم چون تو پر شور !
***
لب دریا، غریو موج و كولاك،
فرو پیچده شب در باد نمناك،
نگاه ماه، در آن ابر تاریك؛
نگاه ماهی افتاده بر خاك !
***
پریشان است امشب خاطر آب،
چه راهی می زند آن روح بی تاب !
« سبكباران ساحل ها » چه دانند،
«شب تاریك و بیم موج و گرداب » !
***
لب دریا، شب از هنگامه لبریز،
خروش موج ها: پرهیز ... پرهیز ... ،
در آن توفان كه صد فریاد گم شد؛
چه بر می آید از وای شباویز ؟!
***
چراغی دور، در ساحل شكفته
من و دریا، دو همراز نخفته !
همه شب، گفت دریا قصه با ماه
دریغا حرف من، حرف نگفته !
فریدون مشیری
من معلم هستم
من معلم هستم
آنچه آموخته ام ،
با سخاوتمندی
به تو می آموزم .
به تو می آموزم :
( الف ) ایمان را
تا که روحت با آن ،
نور و صیقل یابد .
به تو می آموزم ،
که چطور ،
فعل مجهول « ستمها شده است »
فاعلش معلوم است .
بشناسش که ستمکش نشوی ،
با ستم هیچ مساز ،
با ستمگر بستیز .
به تو می آموزم
که اگر ما همه یک تن بشویم ،
یک تن تنها نیست
که ستمدیده شود .
به تو می آموزم
هر کجایی سخن از زور و زر است ،
حرف ربط آنجا نیست .
به تو می آموزم
که گذشت
آن زمانها که کلام
کنج زندان دهان من و تو می پوسید .
حرف را باید زد
به زبان همه کس .
به تو می آموزم
که چطور
بر رخ اطلس انسانیت ،
رنگها بی مفهوم
مرز ها بی معنی ا ست ،
وتو در تاریخ
جای پایی داری .
به تو می آموزم
که چطور
عشق را در دل خود ضرب کنی
و سپس بر همگان تقسیمش ،
وچطور
نا مساویها را به تساوی بکشی .
به تو می آموزم
لحظه های گذران هستی
چه بهایی دارند ،
هر زمان گلبرگی
از گل عمر من و تو به زمین می افتد .
پس بیا بوی خوش خوبی را
به همه هدیه کنیم .
نو گلم ،فرزندم
ای سرا پا همه شوق
تو بخواه ...........
تو بپرس
تا که تعریف کنم ،بینهایت ها را
این شعر زیبا را تقدیم میدارم به تمامی معلمین دلسوز ،آنهایی که چون شمع می سوزند و از خود نامی نیک به یادگار می گذارند .
السلام علیک یا ابا جعفر یا محمد بن علی ایها الباقر یابن رسول الله
انا توجهنا واستشفعنا وتوسلنا بک الی الله و
قدمناک بین یدی حاجاتنا یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله
خورشید پنجم
گرامی وارثِ محمودِ احمـــد
امام باقری، نامت محمّـــد
فروزان اختــری برتر ز انجــم
تو فخر عترتی، خورشید پنجم
امام، حجّتی، دریای علمی
كرامت گستری، زیبای حلمی
امام و حجّت اهل یقینی
فروغ آسمان، مهر زمینی
گشادی بال دانش بر سر ما
گشودی راه دین در باور ما
از آن موجی كه از علم تو برخاست
شریعت زنده و اسلام برجاست
ز دریای تو خیزد موج دانش
درخشد نام تو بر اوج دانش
چشد هركس نم از دریای علمت
سر ایمان نهد بر پای علمت
كدامین حوزه بی ابر تو بارد؟
فقاهت هرچه دارد، از تو دارد
فضیلت، جرعه نوش و مست جامت
حقیقت، سر خوشِ صهبای نامت
تکنیک ها وروش های کاهش اضطراب امتحان
ایمان و توکل به خداوند
اعتقاد و ایمان به یک منبع بزرگ و لایتناهی باعث ایجاد آرامش در انسان می شود. ایجاد ارتباط با پروردگار، سخن گفتن با او و اتصال به این منبع بزرگ، آرامش را در روح و جان آدمی می افزاید و نیروی مضاعفی در انسان برای رسیدن به اهدافش ایجاد می کند.
تنفس عمیق
در مواقعی که اضطراب به سراغ شما می آید ، ابندا به آرامش برسید، سپس به کار خود ادامه دهید. به طور مثال اگر در جلسه ی امتحان ناگهان اضطراب به سراغ شما آمد و آرامش فکری شما از بین رفت، برای چند لحظه دست از فعالیت بردارید، چند نفس عمیق بکشید،افکارتان را متمرکز کنید و با خود بگویید که حتما موفق خواهید شد و هنگامی که آرام تر شدید، پاسخ گویی به سئوالات را ادامه دهید.فراموش نکنید که آرامش یک مسأله ی درونی بوده و شما خودتان باید برای رسیدن به آن تلاش کنید.
تصویر سازی مثبت
منظور از تصویر سازی مثبت، مجسم کردن کارهایی است که فرد، علاقمند به ان است.بهترین حالت برای تصویر سازی مثبت ، حالت آرامش کامل بدنی و ذهنی( که به ان حالت آلفا می گویند) است. برای این منظور در یک مکان ساکت و آرام نشسته و با تمرکز حواس به حالت آرامش ذهنی بروید.چشمانتان را ببندید و ان گاه تجسم کنید که در حالت امتحان دادن هستید.وقتی سئوالات را به شما می دهند ، شما می توانید به آن ها پاسخ دهید.تصور کنید که هنگام پاسخ گویی درست به سئوالات ، چهره ای شاداب و با نشاط دارید و کاملا راحت و آسوده به کار خود ادامه می دهید.
اگر تصاویری که مجسم می کنید و سخنانی که به خود می گویید منفی باشد، در شما احساس ناامیدی، یأس و افسردگی ایجاد شده و اضطراب را در خودتان ایجاد می کنید. پس از این نوع افکار و تصورات دوری کنید.
تلقین مثبت
هنگامی که پیام های منفی به ذهن شما مخابره می شود، می توانید با استفاده از تلقین مثبت ، میزان اضطراب را تا حد زیادی کاهش دهید. حتی در حالت عادی نیز می توانید افکار مثبت و گفت و گوی آرامش بخشی را با خود تجربه کنید.مثلا شب ها قبل از خواب و صبح ها بعد از بیدار شدن با خود بگویید:«من از آرامش ذهنی خوبی برخوردار هستم. امروز روز خوبی در پیش است. من می توانم به برنامه ها و خواسته هایم برسم».
مناجات یک دانش آموز تنبل
الهی سوگند به بلندی درخت چنار و به ترشی رب انار ترحمی بنما بر این بنده بی بخار بی کارو بی عار که دمارش را بر آورده روزگار. ای خالق مدرسه وای به وجود آورنده فرمول های حساب و هندسه ای خدای عزیزم بیزارم از این نیمکت و میزم دانش آموزی سحر خیزم که هر روز صبح زود ساعت 10 از خواب برمیخیزم وروز های شنبه تا پنجشنبه اغلب از مدرسه می گریزم که من انسانی نحیفم و در کلاس درس بسیار ضعیفم اگر چه نزد معلم و دانش آموزان خیلی خوار و خفیفم ولی خارج از مدرسه به هرکاری حریفم ای خالق شهرستان های کرمان ویزد ورشت نمره انضباط مرا داده اند هشت دیگر به چه امیدی می توان سر کلاس درس نشست؟ آن جا که معلم هم نمیکند گذشت چه کنم اگر سر نگذارم به کوه و به دشت؟ الهی می دانی که من کیستم هر چند که دانش آموزی فعال ودرس خوان نیستم ولی چه قدر عاشق نمره بیستم. پروردگارا سال گذشته هنگام امتحان خواستم تقلب کنم معلم از راه رسید رنگ از رخسارم پرید برگه امتحانی ام را گرفت وکشید وآن را از هم درید وچنان کشیده ای به صورتم کشید که برق سه فاز از چشمم پرید وصدایش را مادرم در خانه شنید. ای خالق آموزگار و ای سازنده مداد و خط کش و پرگار آن چنان هدایتم کن تا این معنی را بدانم که اگر معلم خودش درس را میداند پس چرا از من میپرسد و اگر نمیداند چرا از دیگران و آن ها میدانند نمیپرسد؟ ای آفریدگار خودکار بیک سوگند به کتاب های شیمی و فیزیک و فرمول اسید اتانوئیک که مشتاقم به یک دست لباس شیک و از خوراکی ها آرزومندم به خوردن قیمه با ته دیگ ولی اگر نبود راضی ام به یکی دو سیخ شیشلیک. الهی از مدرسه بسیار دلتنگ ام و در کلاس درس همیشه منگم و با دو ابر قدرت شرق و غرب یعنی بابا و معلم همیشه در جنگ ام ولی در ساعت تفریحبسیار زرنگ ام دروغ چرا؟
حقیقت آن است که در یک کلام برای خانه و مدرسه بسیار مایه ننگم
نمونه سوال نگارش نوبت دوم پایه ی دوم
فیلم بسیار قشنگ و جذاب از سرود «یافاطمه» ناصر عبداللهی
با اجرای هنرمندانه ی ناشنوایان
این سرود در مراسم اعطای لوح سپاس وزیر به معلمان نمونه اجرا شد.
برای دانلود این سرود تاثیر گذار اینجا را کلیک کنید.
آرزویت را برآورد ه میکند
حضرت محمد(ص):
قرآن را ياد بگيريد زيرا قران روز قيامت نزد تلاوت كننده خود مي آيد در صورت جواني بسيار زيبا و به او ميگويد:من همان قرآن هستم كه هم در شب و هم در روز ميخواندي پس تاجي بر سر او ميگذارد و امان نامه اي بدست او ميدهد و بهشت جاودان را در اختيار او ميگذارد واز جامه هاي بهشتي بر اندام او پوشانده مي شود و ازهمان لباس بر اندام والدين او نيز در صورتي كه آنها هم مؤمن باشند پوشانده مي شود و سپس به آن دو گفته مي شود اين پاداش شماست كه قرآن را به فرزند خود ياد داديد .
كافي ج2ص441
امام علي (ع):
قرآن را فرا گيريد زيرا قرآن بهار دلهاست و از قرآن شفا گيريد كه قرآن درمان دردهاي سينه هاست ,تلاوت قرآن رانيكوانجام دهيد زيرا قرآن بهترين داستانهاست و بدانيد كه عالمي كه به علم خود عمل نمي كند مانند نادان سر گرداني است كه از منجلاب جهل نجات نخواهد يافت و بلكه حجت بر او تمام است و حسرت و اندوه او زيادتر و در نزد خدا بسيار مورد سرزنش خواهد بود .
نهج البلاغه خطبه 110
حضرت فاطمه الزهرا (س):
خداوند را عهدي است در ميان شما و يادگاري است از خدا براي شما و آن قرآن كتاب خداست كه رهنمودهايش روشن و اسرار آياتش آشكار , برهاني است الهي كه ظواهرش متجلي و گويا است و شنيدن پيامش براي مردم هميشه ميسر است و رهبري است بسوي بهشت و رهايي بخش پيروان خود مي باشد .
بحارالانوارجلد92ص13
امام حسن مجتبي (ع):
كسي كه قرآن تلاوت مي كند دعاي مستجابي دارد كه يا فورا مستجاب مي شود يا بعد از مدت زماني .
دعوات قطب راوندي
امام حسين (ع):
كسي كه آيه اي از قرآن را در نماز خود ايستاده بخواند به هر حرفي صد حسنه خواهد داشت و در غير نماز هر حرفي ده حسنه و شنيدن هر حرفي يك حسنه و اگر در شب قرآني ختم كند فرشتگان تا صبح
بر او درود مي فرستند و اگر آن رادر روز ختم كند فرشتگان تا شب بر او درود مي فرستند و يك دعاي مستجاب خواهد داشت . كافي ج2 ص447
http://www.quranmaaref.blogfa.com
دانلود آهنگ شاد آذری برای عروسی با اجرایی اباذر پرستار
1-دانلود با کیفیت 128 تنظیم اباذر پرستار
2-دانلود با کیفیت 128 تنظیم اباذر پرستار
3-دانلود با کیفیت 128 تنظیم اباذر پرستار
نظر یادتون نره لطفا....